Woonboulevard Uden

Website & huisstijl

www.udenwoonboulevard.nl

Op verzoek van Woonboulevard Uden heeft Whirlwind een promotieplan opgesteld dat als doel heeft om de Udense woonboulevard beter op de kaart te zetten. Het plan bestaat uit verschillende elementen, waaronder een huisstijl, een website met onder meer een interactieve winkelplattegrond, een mobiele versie, een maandelijkse e-mailnieuwsbrief, kranten­advertenties en vlaggen.

Daarnaast hebben we in samenwerking met Arto Kima architectonische vormgeving een voorstel gedaan om grote, opvallende objecten op het terrein van de woonboulevard te plaatsen. Deze objecten zijn een verwijzing naar de 3 beeldmerken in het door Whirlwind ontworpen logo, namelijk een fauteuil, een bloempot en een lamp. Whirlwind heeft dit plan in het Udense gemeentehuis aan de winkeliers van de woonboulevard gepresenteerd. De reacties waren uitermate positief.

Ook in de media zijn de plannen voor Woonboulevard Uden niet onopgemerkt gebleven. Zo verschenen artikelen in het Brabants Dagblad, op Kliknieuws (de lokale nieuwswebsite van Uden en omgeving) en op de website van Gemeente Uden. Verder besteedde de lokale TV- en radiozender SkyLine in haar journaal aandacht aan de plannen.

Landmarks

De 3 grote objecten, een fauteuil, bloempot en tafellamp, zijn door architectonisch vormgever René Klarenaar van Arto Kima vertaald naar 3D-objecten. Zo is de stoel voorzien van zitvlakken aan twee kanten zodat het object vanuit meerdere hoeken herkenbaar is. De landmarks zijn gerealiseerd door De La Roy EPS-design. De metershoge objecten zijn niet alleen ware eyecatchers, maar symboliseren ook het uitgebreide productaanbod van de winkels op de woonboulevard.

Op vrijdag 14 juni 2013 werden de landmarks officieel onthuld door Thijs Vonk, wethouder van de gemeente Uden. Aansluitend vond bij Lunch for All, de lunchroom van woonwarenhuis Living for All, een door Whirlwind verzorgde presentatie plaats waarin het ontstaan en de (toekomstige) activiteiten van de woonboulevard werden belicht. Bij deze bijeenkomst waren onder meer de betrokken winkeliers, medewerkers van de gemeente en de ontwerper en producent van de landmarks aanwezig.

Meer informatie en foto's op de site van Woonboulevard Uden:

Website

Op de site van Woonboulevard Uden is te zien welke winkels zijn aangesloten bij dit initiatief en zijn de openingstijden en gezamenlijke koopzondagen vermeld. De winkels worden onder andere op een interactieve plattegrond weergegeven. Verder is een nieuwsonderdeel, een contactpagina en een routebeschrijving opgenomen. Tevens wordt aandacht besteed aan social media.

Bezoek UdenWoonboulevard.nl

Krantenadvertenties

Voorafgaand aan de koopzondagen van Woonboulevard Uden werden op dinsdag en woensdag advertenties in een aantal kranten geplaatst. In de grote advertentie die onder meer in het Udens Weekblad werd gepubliceerd, kwamen naast informatie over de woonboulevard ook berichten van deelnemende winkels aan bod. Het ging hierbij meestal om productaanbiedingen.

Van vrijdag 14 tot en met 16 juni 2013 vond het openingsweekend van Woonboulevard Uden plaats. Tijdens deze dagen organiseerden de winkels verschillende aantrekkelijke aanbiedingen. Whirlwind ontwierp een krantenadvertentie bestaande uit alle aanbiedingen van de deelnemers.

Internetbanner

Naast de krantenadvertenties werd door Woonboulevard Uden ook op internet geadverteerd. Het ging hierbij om een banner op Kliknieuws, de veelbezochte nieuwswebsite van Uden en omgeving. In deze banner kwamen dezelfde berichten als in de krantenadvertentie naar voren. Elke winkel was zodoende een aantal seconden met haar eigen aanbieding in beeld. Door op deze uitingen te klikken, kon de gebruiker de website van de betreffende winkel bezoeken.