Living for All

Website, webwinkel & huisstijl

www.livingforall.nl

Living for All is een winkel van 6.000 vierkante meter in Uden waarin allerlei woonproducten worden aangeboden, waaronder meubels, accessoires en verlichting. Op de website krijgt de bezoeker een complete indruk van het uitgebreide productassortiment. Tevens verzorgt Whirlwind de huisstijl en het drukwerk.

Website & webwinkel

Evenals de fysieke winkel in Uden is de webwinkel van Living for All een warenhuis. Zodoende zijn allerlei producten verkrijgbaar. Een gedeelte van het productaanbod in de webwinkel wordt beheerd door de ondernemers die hun producten ook in de fysieke winkel aanbieden. Whirlwind heeft een oplossing ontworpen waarbij de producten van deze deelnemers gecombineerd worden zodat deze via één webwinkel gepresenteerd worden.

Elk product beschikt over een eigen pagina waarop informatie wordt gegeven, zoals merk, prijs en een beschrijving. Op deze pagina kan het product aan de winkelwagen van de bezoeker worden toegevoegd. Indien van toepassing kunnen daarbij opties zoals de kleur worden gekozen. In de winkelwagen kan de klant desgewenst de gewenste aantallen aanpassen of een product uit de winkelwagen verwijderen. Deze wijzigingen worden direct doorgevoerd, zonder dat de pagina daarbij vernieuwd wordt.

Om het bestelproces zo laagdrempelig mogelijk te maken, hebben we gekozen voor een zogenaamde one page checkout. Daarbij staat alle informatie voor het afhandelen van de bestelling op één pagina overzichtelijk bij elkaar. Afhankelijk van de informatie die wordt ingevuld, bijvoorbeeld de postcode en het land, wordt de winkelwagen vernieuwd in verband met de verzendkosten. Nadat een klant een bestelling via de webwinkel heeft geplaatst, wordt deze zo snel mogelijk door Living for All afgehandeld. Producten worden per post of middels een bezorgservice bij de klant afgeleverd.

Via een afgeschermd gedeelte onder de naam 'Mijn Account' heeft de klant altijd inzicht in de actuele status van zijn bestelling. Verder is het in dit inloggedeelte mogelijk om de factuur- en afleveradressen te beheren, voorgaande bestellingen te bekijken, het wachtwoord te wijzigen en de persoonlijke informatie in te stellen.

Bezoek LivingForAll.nl

Deelnemerlogin

Voor Living for All heeft Whirlwind een webapplicatie op maat ontwikkeld. Het gaat hierbij om een afgeschermd gedeelte van de website waarop de unithouders / deelnemers kunnen inloggen. Elke deelnemer heeft een persoonlijk account en kan via deze weg producten en productfoto's aan de webwinkel van Living for All toevoegen. Ook wordt een overzicht gegeven van de beschikbare productcategorieën, merken en producttypes. Tenslotte is een pagina opgenomen voor het downloaden van documenten en grafische bestanden en kan de deelnemer zelf zijn persoonlijke gegevens wijzigen.

Website en bestelformulier Lunch for All

In dezelfde stijl als de website van Living for All is een mini-site over Lunch for All gemaakt, de lunchroom die in hetzelfde gebouw als de woonwinkel gevestigd is. Bij Lunch for All zijn onder meer luxe broodjes, warme gerechten en verschillende dranken verkrijgbaar. Middels het bestelformulier dat Whirlwind ontwikkeld heeft, kunnen deze producten eenvoudig besteld worden. Hierbij worden automatisch de kosten berekend en is het mogelijk om de bestelling op te halen of te laten bezorgen in Uden, Volkel of Zeeland.

Bezoek LunchForAll.nl

Screenshots

In-store-communicatie

Op verzoek van Living for All heeft Whirlwind verschillende banners vormgegeven. Deze banners zijn door middel van standaards op opvallende locaties in de winkel geplaatst. Zo is een banner gemaakt om bezoekers te attenderen op het gratis magazine van Living for All.

Daarnaast is een banner vormgegeven om bezoekers te wijzen op de collectie kinderkamers op de eerste verdieping. Als derde is een banner gemaakt om bezoekers te attenderen op de mogelijkheid om zich via een PC ter plekke in te schrijven voor de gratis digitale nieuwsbrief van Living for All.

Verder zijn roll-up-banners ontworpen om klanten te attenderen op actuele zaken, zoals de palletverkoop en de meubels op de eerste verdieping. Ook zijn spandoeken gemaakt die in lege units worden opgehangen om nieuwe unithouders te werven. Verder is een reclamebord bij de kassa opgehangen om bezoekers te attenderen op de webwinkel van Living for All.

Reclameborden op voorgevel

De voorgevel van Living for All is voorzien van nieuwe reclameborden. Met deze borden wordt het grote assortiment van het woonwarenhuis gecommuniceerd. Tevens zijn borden gemaakt met vermeldingen van de merken TS interiors en OTAK. Ook wordt de lunchroom nu middels borden op de voorgeval aangegeven en is bewegwijzering naast de weg geplaatst om de ingang van de winkel en de lunchroom aan te duiden. Verder is een lichtkrant boven de nieuwe bloemenzaak Flowers for All aangebracht.

Vlaggen

Voor woonwarenhuis Living for All heeft Whirlwind nieuwe vlaggen ontworpen. Het logo van Living for All is groot op de vlag afgebeeld. Dankzij de rode achtergrond vallen de vlaggen veel meer op dan de oude vlaggen waarbij de achtergrond wit was. Bovendien is bovenaan de nieuwe vlag het logo van Woonboulevard Uden zichtbaar. De vlaggen zijn op verschillende plaatsen aan de voorzijde en zijkant van het pand geplaatst.

Rad van Avontuur

Op 30 december 2012 hield Living for All een speciale actie waarbij klanten die meer dan 15 euro besteedden, een draai mochten geven aan het Rad van Fortuin dat op maat voor deze actie is gemaakt. Daarbij maakten zij kans op een prijs, bijvoorbeeld een product uit de winkel of een tegoedbon voor de lunchroom. Whirlwind maakte het ontwerp voor deze draaischijf met een diameter van 1,5 meter.

Aanbiedingenfolder

Voor Living for All verzorgde Whirlwind ook de aanbiedingenfolder. De folder heet Deals for All en bevat een groot aantal aanbiedingen die gedurende 2 maanden geldig zijn. Deze aanbiedingen zijn door verschillende unithouders aangeleverd en door ons in de folder op 4 A4's op onderwerp gesorteerd. We hebben extra aandacht besteed om de producten aantrekkelijk te presenteren.

Cadeaubon

Voor Living for All heeft Whirlwind een cadeaubon ontworpen inclusief de uitingen daaromheen. De cadeaubon is ideaal om te geven en leuk om te krijgen. De bon met een minimale waarde van 5 euro kan zowel in de winkel als in de webwinkel worden besteed. De ontvanger kan hierbij kiezen uit zo'n 100.000 producten; voor ieder wat wils. Op de website van Living for All wordt meer informatie gegeven en kan deze online gekocht worden. De door Whirlwind ontwikkelde webwinkel van Living for All ondersteunt daarnaast ook zowel cadeaubonnen als kortingscodes.

Krantenadvertenties

Whirlwind heeft ook krantenadvertenties voor Living for All verzorgd. We hebben een nieuwe opzet gemaakt voor de advertenties die onder meer in het Brabants Dagblad, De Maas Driehoek en het Udens Weekblad zijn geplaatst. In samenwerking met Living for All werd de inhoud van de advertenties elke maand deels gewijzigd om zodoende bijvoorbeeld kortingsacties onder de aandacht te brengen.

Inspiratie-magazine

Inspiration for All is een magazine op A4-formaat waarin onder meer producten en achtergrondartikelen worden geplaatst. We hebben deze naam bedacht aangezien we de lezer graag inspiratie wilde laten opdoen voor de inrichting van zijn of haar woonruimte. Het blad telt 36 pagina's en bevat meer dan 200 producten en aanbiedingen van alle categorieën: woon- en eetkamers, woonaccessoires, slaapkamers, badkamers, koken, vloeren, wanddecoratie, lampen, tuin, mode, kinderen en overige producten.

Het grootste deel van de producten is aangeleverd door de partijen die de producten in de winkel aanbieden. De overige producten hebben we zelf in de winkel gefotografeerd. Whirlwind verzorgde in opdracht van Living for All zowel de inhoud als de vormgeving van het blad. Zowel klanten als andere geïnteresseerden reageerden erg positief op Inspiration for All.

Om het magazinekarakter te benadrukken, hebben we een artikel geschreven over steigerhouten meubels en buitenkeukens van DutchWood die in de winkel beschikbaar zijn. Tevens is achtergrondinformatie te vinden over het Poolse aardewerkservies Bunzlau Castle. Voor degenen die Living for All niet kennen, is een artikel opgenomen, onder andere met veelgestelde vragen.

E-mailnieuwsbrief

Voor Living for All maakte Whirlwind regelmatig e-mailnieuwsbrieven die naar een grote groep klanten werden verstuurd. Dankzij de nieuwsbrief met de naam 'News for All' blijven geïnteresseerden op de hoogte van nieuwe zaken, zoals aanbiedingen, recent geopende winkelruimtes en nieuwe producten. De berichten uit de nieuwsbrief werden door ons ook op de website en de Twitter- en Facebook-pagina van Living for All geplaatst om zodoende zo veel mogelijk mensen te bereiken. Inmiddels verzorgt Living for All via onze webapplicatie MailingPoint zelf de inhoud van de e-mailnieuwsbrieven.