Bedrijfsprofiel

Whirlwind is een internetbureau dat sinds 2000 een breed scala aan internetdiensten aanbiedt, bestaande uit onder meer websites, apps en webhosting. Wij leveren een totaalpakket zodat u één aanspreekpunt heeft voor al uw internetactiviteiten. Onze werkwijze kenmerkt zich door betrokkenheid, flexibiliteit en oog voor detail.

Online sinds 1998

In 1998 hebben we DOS Games Archive opgezet, een downloadsite die vandaag de dag nog steeds veelvuldig bezocht wordt. Vanuit de passie voor de ontwikkeling van websites en de fascinatie voor het wereldwijde web, besloten de tweelingbroers Barthe Diepstraten en Jorrit Diepstraten in mei 2000 een eigen bedrijf op te richten. Whirlwind Internet bestaat zodoende al 17 jaar. In de beginperiode ontwikkelden we voornamelijk websites voor opdrachtgevers. Korte tijd later hebben we het dienstenaanbod uitgebreid met het aanbieden van webhosting en het registreren van domeinnamen.

Naast onze VWO-opleiding aan het Zwijsen College in Veghel en de studie Communicatiesystemen aan de Hogeschool Utrecht (inclusief de minor eMarketing), waren we druk bezig met de ontwikkeling van websites voor onze klanten. In die tijd ontwikkelden we bovendien enkele prijswinnende websites voor de 'webstrijd' ThinkQuest, zowel bij de Nederlandse als internationale editie. Nadat we beiden in 2007 afgestudeerd waren, gingen we full-time met Whirlwind aan de slag. Sinds de zomer van 2007 zijn we gevestigd op een bedrijventerrein in Uden (Noord-Brabant), op het adres Vluchtoord 7.

Van eenvoudige websites tot complexe applicaties

In de beginjaren stonden de websites van de meeste bedrijven nog in de kinderschoenen. Door de tijd heen werd het aanbieden en beheren van internetsites steeds belangrijker. Ook de hoeveelheid informatie, de functionaliteit en de technische complexiteit namen sterk toe. Tegenwoordig ontwikkelt Whirlwind ook webwinkels, webapplicaties en apps en helpen we bedrijven bij het behalen van een maximaal rendement uit hun internetactiviteiten, bijvoorbeeld middels zoekmachine-optimalisatie, AdWords-campagnes, e-mailings en conversie-optimalisatie.

Eigen projecten

Naast opdrachten voor klanten richten we ons op het exploiteren van eigen (web)concepten. Zo geeft Whirlwind een aantal websites uit die als doel hebben om bezoekers van informatie te voorzien en om advertentie-inkomsten te genereren en fysieke producten te verkopen.

Het Whirlwind-logo

Het beeldmerk in ons logo bestaat uit 3 trechtervormige elementen die dynamiek uitstralen. Elk element geeft een abstracte wervelwind weer. Tezamen vormen ze een cirkel, wat onze full-service dienstverlening symboliseert. Tevens is in de cirkel een wereldbol te zien, een verwijzing naar het wereldwijde web.