Saab Advertisement Competition 2010

Grafisch ontwerp

www.saabsunited.com

Door de veelbezochte Saab-fansite SaabsUnited.com is in december 2010 een wedstrijd gehouden waarbij de bezoekers gevraagd werd om een advertentie voor dit automerk te bedenken. De uitdaging was om een pakkende en originele advertentie te ontwerpen die zowel uit beeld als tekst bestaat. We wonnen de tweede prijs.

450 inzendingen uit verschillende landen

Gedurende een aantal weken zijn uit verschillende landen 450 advertenties ingezonden, die elk op de website werden getoond. Vervolgens werd door een jury, bestaande uit personen die actief zijn (geweest) in de advertentiewereld of affiniteit hebben met de autobranche, een 13-tal advertenties uitgekozen. Als laatste was het woord aan de bezoekers van de site: zij konden stemmen op hun favoriete advertentie uit deze groep.

2 van onze advertenties in de laatste stemronde

Uit een serie van 9 advertenties die Whirlwind heeft ingestuurd, waren er maar liefst 2 uitgekozen voor de laatste stemronde. Onder de winnaars waren 2 van onze advertenties: People who test drive a Saab, usually buy one won de 2de prijs. De andere advertentie, Scandinavian design, eindigde als 5de. Steven Wade, uitgever van SaabsUnited.com, schreef op zijn website het volgende over onze inzendingen:

"It's a sentiment that many Saab fans will resonate with, particularly if they're currently driving something that isn't a Saab. I imagine they'd see the 900 in that ad and think about the old days, right before calling their local dealer to see what's in stock.
This is arguably the most 'print-ready' of the ads, gelling seamlessly with Saab's brand language straight out of the box. For the record, my personal vote went to the other finalist entry, Great Scandinavian design."

Advertenties

Klik op de onderstaande afbeeldingen voor een vergroting.

Awards

Nieuwsbrief

Whirlwind geeft een digitale nieuwsbrief uit om haar relaties te informeren over ontwikkelingen op internetgebied en nieuws over Whirlwind in het bijzonder. Uiteraard gaan wij zorgvuldig met uw e-mailadres om. Meer informatie op het gebied van privacy vindt u in ons privacybeleid.

Meer over onze nieuwsbrief