Wordt deze nieuwsbrief onjuist weergegeven? Bekijk dan de webversie.
 
Whirlwind Internet
 
 
 
Whirlwind Nieuws #46
 
augustus / september 2013
 
Twitter Facebook LinkedIn
In deze nieuwsbrief...
 
Website + webapplicatie Wonex.nl »
Wonex.nl (verkoop zelf je huis) geheel vernieuwd »
Apple introduceert iPhone 5C en 5S »
Nieuwe versie van iOS nu beschikbaar »
Twitter bereidt beursgang voor »
LinkedIn richt zich voortaan ook op de jeugd »
Google vernieuwt logo en homepage »
 
Schatting: in 2 jaar meer tablets dan PC's verkocht »
GTA V behaalt als snelste $1 miljard opbrengst »
Vanaf 2014 altijd gebruik elektronica in vliegtuig »
Webwinkel Schoenenreus vernieuwd »
Groot e-commerce-potentieel in Nederland »
Opgeleverde projecten »
Klant in beeld: deUITKLAPwinkel »
 
 
 
Website + webapplicatie
Wonex.nl
 
Wonex.nl is een website waarmee iedereen eenvoudig zijn woning kan verkopen. Via de webapplicatie Mijn Wonex voert de klant alle gegevens van zijn woning in. Vervolgens wordt de woning door Wonex op Funda, Wonex.nl en sociale media geplaatst. Whirlwind vernieuwde de complete website en webapplicatie.
lees verder  »
header_wonex.gif
 
 
Wonex.nl (verkoop zelf je huis) geheel vernieuwd
 
Op de website van Wonex.nl wordt op duidelijke wijze uitgelegd hoe het verkopen van een woning met Wonex in z'n werk gaat. Ook wordt overzichtelijk in kaart gebracht wat de kosten zijn. Het basispakket 'Wonex.nl Simpel' kost tijdelijk slechts 550 euro. De klant hoeft verder geen courtage of bijkomende kosten te betalen.

Via de site kan een gebruiker zich gratis aanmelden waarna hij alle gegevens van zijn huis of appartement kan invoeren, zoals het aantal kamers, kenmerkende zaken, foto's en documenten (bijvoorbeeld bouwtekeningen). Via de webapplicatie kan de gebruiker het basispakket en eventuele extra's zoals een tuinbord bestellen. Vervolgens verschijnt de woning binnen enkele dagen op Funda en de sociale media van Wonex. Bovendien worden op Wonex.nl alle aangeboden en verkochte woningen weergegeven inclusief zoekmachine.
Wonex.nl (verkoop zelf je huis) geheel vernieuwd
 
 
 
 
wonex_overzicht.jpg
 
 
 
 
Apple introduceert iPhone 5C en 5S
 
Medio september heeft Apple 2 nieuwe iPhones gepresenteerd, de iPhone 5C en iPhone 5S. Het topmodel, de 5S, is voorzien van een vingerafdrukscanner die het bedrijf 'Touch ID' noemt. Dit maakt het mogelijk om zonder het invoeren van een pincode gebruik te maken van je telefoon. De scanner is verwerkt in de thuisknop. Behalve in wit is het toestel ook leverbaar in grijs en goud.

De iPhone 5C is in tegenstelling tot de 5S voorzien van een plastic behuizing. De klant kan hierbij kiezen uit de kleuren wit, roze, geel, blauw en groen. In het eerste verkoopweekend zijn van de 5C en 5S meer exemplaren verkocht dan van welke iPhone dan ook.
 
 
 
 
Nieuwe versie van iOS nu beschikbaar
 
In juni liet Apple voor het eerst iOS 7 aan het publiek zien. De nieuwe versie van het mobiele besturingssysteem, dat op iPhones, iPads en iPods wordt gebruikt, is sinds enkele dagen voor iedereen gratis te downloaden. Het meest opvallende aan iOS 7 is het volledig vernieuwde uiterlijk. De hoofdontwerper van Apple, Jony Ive, heeft alle overbodige zaken uit de interface verwijderd. Het resultaat is een overzichtelijk en minimalistisch uiterlijk.

Al één dag na het beschikbaar stellen van iOS 7 heeft zo'n 35% van de gebruikers reeds zijn Apple-apparaat voorzien van de nieuwe versie. Uit statistieken blijkt dat iPhone-gebruikers met 34% net iets sneller zijn met updaten dan iPad-gebruikers (26%).
 
 
 
 
Twitter bereidt beursgang voor
 
Zoals te verwachten valt van Twitter, heeft het bedrijf middels een tweet wereldkundig gemaakt dat het naar de beurs gaat. Via een kort bericht maakte Twitter bekend dat het een brochure heeft ingediend bij de toezichthouder SEC. Het bedrijf wordt gewaardeerd op zo'n 15 miljard dollar.

Naar verluidt staan bankiers te popelen om bij deze gebeurtenis een rol te spelen. De beursgang wordt gezien als een van de meest spraakmakende beursgangen in 10 jaar tijd. Vroege investeerders worden dankzij de beursgang in één keer (multi)miljonair. Zo betaalde George Zachary in 2006 250.000 dollar voor een belang van 1% in Twitter. Na de beursgang ontvangt hij mogelijk een waarde van $150 miljoen.
 
 
 
 
LinkedIn richt zich voortaan ook op de jeugd
 
LinkedIn, de social media website waarop veel professionals een profiel over zichzelf bijhouden, richt zich voortaan ook op tieners. Eerder maakte de website al bekend dat scholieren en studenten ook welkom zijn. De leeftijdsgrens van de website in Nederland werd toen verlaagd van 18 naar 16 jaar. In de meeste landen moet een gebruiker van LinkedIn nu 13 jaar of ouder zijn. In de Verenigde Staten ligt de grens bij 14 jaar.

Verder is het nieuw dat universiteiten en hogescholen zelf een profiel kunnen aanmaken. Voorheen was dat voorbehouden aan bedrijven en personen.
 
 
 
 
Google vernieuwt logo en homepage
 
Geheel volgens de huidige trend van flat design heeft Google haar logo aangepast. Het logo bevat voortaan geen glans- en schaduweffecten meer. De letters zijn plat gemaakt en het lettertype en de kleuren zijn ongewijzigd gebleven. Dat is niet zo vreemd aangezien het Google-logo tot één van de bekendste logo's ter wereld behoort.

Ook de homepage van Google wordt minimaal gewijzigd. De zwarte balk aan de bovenkant van het scherm wordt vervangen door een neutraler uitziend app-menu. Het vernieuwde uiterlijk wordt de komende tijd uitgerold.
 
 
 
 
Schatting: in 2 jaar meer tablets dan PC's verkocht
 
In een interview met Bloomberg Businessweek gaf Tim Cook, CEO van Apple, te kennen dat hij verwacht dat over 2 jaar meer tablets dan PC's worden verkocht. Hij is van mening dat de grote ommekeer van de PC naar de tablet over 2 jaar echt zichtbaar wordt.

In het interview vertelt Cook ook dat hij de ervaring die Android-tablets bieden, vreselijk vindt. Hij noemt de trage reactiesnelhied, de mindere aanrakingsgevoeligheid en apps die niet ontworpen zijn voor grote schermen de voornaamste pijnpunten.
 
 
 
 
GTA V behaalt als snelste $1 miljard opbrengst
 
GTA V van Rockstar Games is de vijfde versie van de populaire Grand Theft Auto-reeks. GTA V is een computerspel voor de PlayStation 3 en Xbox 360 waarin de speler onderdeel is van een enorme interactieve wereld die gelijkenissen heeft met de stad Los Angeles. De speler kan verschillende personages aannemen en dient uiteenlopende missies uit te voeren.

GTA V is verreweg de duurste game die ooit gemaakt is. Het budget voor ontwikkeling en marketing overschrijdt met 265 miljoen dollar dat van de meeste grote films. Het spel is eind september uitgebracht en heeft binnen 3 dagen reeds meer dan 1 miljard dollar opgebracht. Geen enkel ander entertainmentproduct wist dat bedrag in een korter tijdsbestek te bereiken.
 
 
 
 
Vanaf 2014 altijd gebruik elektronica in vliegtuig
 
Momenteel is het gebruik van elektronica in vliegtuigen tijdens het taxiën, opstijgen en landen niet toegestaan. Volgens de regels kunnen elektronische apparaten draadloze signalen uitzenden die de apparatuur in de cockpit kunnen storen. Uit onderzoek is echter gebleken dat dit niet het geval is.

De Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA werkt aan soepelere regels zodat passagiers te allen tijde gebruik kunnen maken van hun smartphone, tablet of e-reader. De verwachting is dat andere landen snel volgen zodra de Verenigde Staten de regels aanpast.
 
 
 
 
Webwinkel Schoenenreus vernieuwd
 
In januari van dit jaar ging het in Uden gevestigde Schoenenreus failliet. Eigenaar Synergia ontsloeg honderden werknemers, sloot een groot deel van de winkels en bracht een dag later weer de website in de lucht. Sinds de doorstart heeft het bedrijf hard gewerkt aan de nieuwe webwinkel die onlangs gelanceerd is.

Een frisse vormgeving, nieuwe functionaliteit (waaronder uitgebreider filteren en inzoomen op producten) en een mobiele versie maken deel uit van de nieuwe webwinkel. Sinds de doorstart van Schoenenreus is de verkoop via internet meer dan verdubbeld ten opzichte van het jaar ervoor.
Webwinkel Schoenenreus vernieuwd
 
 
 
 
Groot e-commerce-potentieel in Nederland
 
Onderzoeksbureau Forrester heeft onlangs een ranglijst van landen gepresenteerd waarbij gekeken is naar de potentie van handel via internet (e-commerce). Nederland staat hierbij op een mooie 7de plaats. Alleen de Verenigde Staten, China, Japan, Zuid-Korea, Groot-Brittanië en Duitsland zijn hoger op de lijst te vinden.

In totaal zijn 55 landen geanalyseerd voor de komende 3 tot 5 jaar. Hierbij keek Forrester naar tal van zaken, onder meer de dichtheid van e-commerce, de omvang van de bevolking, het gemiddelde inkomen, de infrastructuur, het betalingsgedrag, de activiteit op de markt, technische mogelijkheden en de houding van de overheid.
 
 
 
 
Opgeleverde projecten
 
Hieronder presenteren we enkele projecten waaraan we onlangs hebben gewerkt.
 
 
wonex.jpg
Website + webapplicatie Wonex.nl
 
Zowel de website als webapplicatie van Wonex.nl is door ons geschikt gemaakt voor gebruik op smartphones zoals de iPhone. De gebruiker krijgt in zo'n geval een andere weergave te zien dan bij de reguliere website het geval is. De mobiele versie is afgestemd op het kleinere schermen van mobiele telefoons. Ook kan een gebruiker de informatie over zijn woning via een smartphone invoeren. Oftewel, voor het volledige proces van het raadplegen van informatie, het aanmelden en het invoeren van een woning heeft de gebruiker niet per se een computer nodig.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
resourcementcentre.jpg
Website Van de Walle Resourcement Centre
 
Van de Walle Resourcement Centre is in 1985 door Robert van de Walle opgericht. Van de Walle is een Belgische judoka die deelnam aan 5 Olympische Spelen. In zijn carrière won hij zowel een gouden als bronzen Olympische medaille, naast vele successen bij Europese en wereldkampioenschappen. Robert van de Walle is momenteel actief als coach en mentor. De door Whirlwind ontwikkelde website van Van de Walle Resourcement Centre behandelt de programma's en biedt volop achtergrondinformatie. Deze opdracht is uitgevoerd in samenwerking met Kristof van Malderen van Levamondo.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
lucassen.jpg
Website Lucassen Grondwerken
 
Lucassen Grondwerken in Wilbertoord (Noord-Brabant) is actief op het gebied van graaf- en grondwerken, containerverhuur en zand- en grindhandel. Het bedrijf is een begrip in de regio tussen Eindhoven, Den Bosch, Venlo en Arnhem. Op 14 september bestond dit bedrijf 50 jaar. Ter ere van deze feestelijke gebeurtenis is de door Whirlwind ontwikkelde website enkele dagen voorafgaand aan het 50-jarige bestaan online gegaan.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
rcklarenaar.jpg
Website R.C.Klarenaar
 
Dit is de persoonlijke website van René Klarenaar, driedimensionaal kunst&maker. René is architectonisch vormgever, interieur-architect en beeldend kunstenaar. Op deze website komen zijn 2 bedrijven aan bod (Arto Kima en deUITKLAPwinkel) en kunnen zijn projecten bekeken worden, bestaande uit toegepaste producties en autonoom werk. Dankzij verschillende galerijen met grote foto's krijgt de bezoeker een goede indruk van de werkzaamheden van René.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
ujesekwis.jpg
Website Ujese Kwis
 
Op 28 december wordt voor de eerste keer de Ujese Kwis georganiseerd. Tijdens een gezellige avond strijden teams om de titel 'De Slimste van Uje'. De deelnemers ontvangen een kwisboek met daarin verschillende vragen. Om uiterlijk 23.00 uur dienen de antwoorden bij de jury ingeleverd te zijn. Op 11 januari 2014 wordt de winnaar bij Market Place bekendgemaakt en volgt een feestelijke avond. De geldprijzen worden door verschillende bedrijven bekostigd en Whirlwind heeft de website gesponsord. Via deze website kunnen teams zich aanmelden en is nieuws over het evenement te volgen.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
tsp.jpg
Promotiemateriaal TSP voor beurs
 
TSP is een telecom service partner in de regio Boxmeer/Nijmegen. Het bedrijf levert als KPN Platina Business Partner specialistische oplossingen op telecomgebied aan bedrijven. Voor TSP heeft Whirlwind onlangs promotiemateriaal ontworpen dat ingezet is op de beurs 'Bedrijvig Land van Cuijk & Noord-Limburg'. Het gaat onder andere om de bewerking van een videofilm, roll-up-banners en etiketten op waterflesjes.
 
 
 
 
Klant in beeld
 
Elke nieuwsbrief zetten we één van onze relaties in de spotlight. Voor deze editie is dat deUITKLAPwinkel.
 
 
deuitklapwinkel.jpg
deUITKLAPwinkel
 
deUITKLAPwinkel is actief op het gebied van productbelevingsacties en mobiele verkoopprojecten. Het gaat hierbij om verrassende en tijdelijke presentaties door middel van mobiele (beurs)stands en winkelinrichtingen, bijzonder geschikt voor bijvoorbeeld productintroducties. deUITKLAPwinkel kan zowel het ontwerp, de ontwikkeling als de exploitatie hiervan verzorgen. Whirlwind realiseerde begin 2012 de website waarop de werkzaamheden van het bedrijf worden toegelicht, zowel in woord als beeld.
 
bekijk dit project  »
 
www.whirlwind.nl
info@whirlwind.nl
KvK: 17142434
Vluchtoord 7
5406 XP  Uden
T 0413 352 632
F 0413 784 584
 
Wilt u Whirlwind Nieuws niet meer ontvangen? Dan kunt u zich eenvoudig afmelden.