Wordt deze nieuwsbrief onjuist weergegeven? Bekijk dan de webversie.
 
Whirlwind Internet
 
Whirlwind Nieuws #41
 
maart / april 2013
 
 
In deze nieuwsbrief...
 
Website WiTS Tennis »
Ontwikkeling MailingPoint-app in laatste fase »
Expert website-optimalisatie toont Whirlwind-site »
Artikel Woonboulevard Uden in Udens Weekblad »
ToyBricks.nl uitgebreid met Playmobil en Meccano »
Gratis wifi in 37 Nederlandse stadscentra »
Onzichtbaar keyboard van Syntellia & LeapMotion »
 
Jongen (17) multimiljonair na verkoop app »
Kritiek op nieuwe domeinnamen Google/Amazon »
Boete van half miljard euro voor Microsoft »
Volvo voorziet auto's van Spotify-muziek »
Google demonstreert apps voor Google Glass »
Opgeleverde projecten »
Klant in beeld: T-Event Roland Garros »
 
 
 
Website
WiTS Tennis
 
WiTS Tennis is een organisatie die tennistrainers in dienst heeft die actief zijn bij verschillende tennisverenigingen. Tevens bestaat WiTS uit een tennisschool en worden verschillende activiteiten georganiseerd, waaronder clinics. Whirlwind ontwikkelde de nieuwe website van WiTS.
 
lees verder  »
header_wits.jpg
 
 
Ontwikkeling MailingPoint-app in laatste fase
 
In onze twee vorige nieuwsbrieven informeerden we u over de MailingPoint iPad-app waaraan we momenteel werken. Onlangs zijn meerdere talen toegevoegd zodat de app ook in het Duits, Frans, Italiaans en Spaans beschikbaar zal zijn, naast Engels en Nederlands. Hierdoor is de app geschikt voor een groot aantal gebruikers en kunnen bedrijven de app bijvoorbeeld ook op beurzen in het buitenland aanbieden. De vertalingen zijn verzorgd door Isatranslations waarvoor we eerder de website ontwikkelde.

De laatste zaken die resteren zijn het toevoegen van enkele functies en het uitgebreid testen van de app. Zodra dat achter de rug is, sturen we het programma ter evaluatie naar Apple op waarna deze hopelijk snel in de App Store te vinden is.
Ontwikkeling MailingPoint-app in laatste fase
 
 
 
 
Expert website-optimalisatie toont Whirlwind-site als goed praktijkvoorbeeld
 
Aartjan van Erkel is auteur van de bestseller Verleiden op internet, een boek waarin praktische tips worden gegeven om een website te optimaliseren zodat deze tot maximale resultaten leidt. Op verzoek van onze opdrachtgever Adrem Autoverhuur hebben we de aanbevelingen uit dit boek vertaald en doorgevoerd in de website van Adrem. Het ging hierbij onder meer om het toevoegen van een tagline, opvallende call to actions, quick links op de homepage en het weergeven van het aantal reserveringen per voertuig.

Op zijn weblog vroeg Aartjan naar bedrijven die tips uit zijn boek in hun website hebben verwerkt en welke resultaten hieruit zijn voortgekomen. Adrem reageerde hierop, waarna Aartjan de door ons ontwikkelde website op zijn weblog behandelde als succesvol praktijkvoorbeeld. Door de aanpassingen steeg de conversie met 25%, wat Adrem maandelijks € 2.000 extra omzet oplevert.
Expert website-optimalisatie toont Whirlwind-site als goed praktijkvoorbeeld
 
 
 
 
Artikel over landmarks Woonboulevard Uden in Udens Weekblad
 
Begin maart is een artikel over de landmarks van Woonboulevard Uden in het Udens Weekblad gepubliceerd. Het gaat hierbij om de 3 grote objecten die binnenkort op de 3 rotondes bij de Udense woonboulevard worden geplaatst. Deze fauteuil, bloempot en tafellamp van 3 meter hoog maken onderdeel uit van een promotieplan dat door Whirlwind is opgesteld. René Klarenaar van Arto Kima heeft de 3 landmarks ontworpen. Deze 3 objecten komen als beeldmerk terug in het door ons gemaakte logo van Woonbouleverd Uden. De landmarks worden met behulp van de grootste 3D-freesmachine van Europa gemaakt bij De La Roy Isolatie & Design in Gemert. Lees het krantenartikel voor meer info.
Artikel over landmarks Woonboulevard Uden in Udens Weekblad
 
 
 
 
ToyBricks.nl uitgebreid met Playmobil en Meccano
 
Onze webwinkel ToyBricks.nl is onlangs uitgebreid met twee nieuwe merken, namelijk Playmobil en Meccano. De producten van deze merken vormen een mooie aanvulling op het assortiment bouwspeelgoed van onder meer Lego en BanBao. De webwinkel bevat nu meer dan 600 producten.

Tevens is ToyBricks.nl onlangs opnieuw door Thuiswinkel.org gecontroleerd en goed bevonden. Vandaar dat we de komende 12 maanden weer het Thuiswinkel Waarborg-certificaat mogen voeren, wat garant staat voor professionele en betrouwbare webwinkels.
ToyBricks.nl uitgebreid met Playmobil en Meccano
 
 
 
 
Gratis draadloos internet in 37 Nederlandse stadscentra
 
Bullseye WiFi wil vanaf aankomende zomer gratis onbeperkt internet aanbieden in 37 Nederlandse stadscentra. Om hiervan gebruik te kunnen maken, dienen de gebruikers een app te installeren bij de eerste keer dat ze het netwerk gebruiken. Daarna logt het apparaat automatisch in.

Om het wifi-netwerk te bekostigen, verschijnt elke 5 minuten een reclameboodschap op het apparaat van de gebruiker. Op een laptop wordt een popup weergegeven en naar een smartphone wordt een pushbericht gestuurd.
Gratis draadloos internet in 37 Nederlandse stadscentra
 
 
 
 
Onzichtbaar toetsenbord van Syntellia en Leap Motion
 
In de toekomst wordt het wellicht mogelijk om tekst te typen op een onzichtbaar virtueel toetsenbord. Door bijvoorbeeld een smartphone op tafel te leggen en boven de tafel denkbeeldige toetsen in te drukken, kunnen de letters op het scherm van de smartphone verschijnen. Op een video van Syntellia, een bedrijf dat zich richt op toetsenbordtechnologie, is een video te bekijken waarop dit wordt gedemonstreerd.

De techniek wordt mede mogelijk gemaakt door een controller van Leap Motion, een kastje dat elke computer kan voorzien van dergelijke bewegingsgevoelige besturing.
Onzichtbaar toetsenbord van Syntellia en Leap Motion
 
 
 
 
Jongen (17) multimiljonair na verkoop app aan Yahoo
 
Yahoo heeft de nieuws-app Summly overgenomen voor een bedrag van 30 miljoen dollar (ruim 23 miljoen euro). De 17-jarige Nick D’Aloisio uit Londen is hiermee in een keer multimiljonair geworden. De app is in staat om nieuwsberichten die op internet gepubliceerd zijn, samen te vatten tot een paar zinnen van in totaal maximaal 400 karakters. Summly is 4 maanden geleden van start gegaan en sindsdien meer dan een miljoen keer gedownload.

D’Aloisio kwam op het idee van de app toen hij 15 jaar oud was en op zoek was naar nieuwsberichten voor het maken van een oefenexamen. In juli 2011 kwam de eerste versie uit onder de naam 'Trinit', wat doorontwikkeld is tot de huidige Summly-app.
Jongen (17) multimiljonair na verkoop app aan Yahoo
 
 
 
 
Kritiek op nieuwe domeinnaamextensies Google en Amazon
 
Concurrenten en belangenverenigingen zijn niet te spreken over de nieuwe domeinnaamextensies die Google en Amazon hebben aangevraagd. Sinds kort is het voor bedrijven mogelijk om een eigen extensie aan te vragen. Zo wil Google de .blog-extensie bemachtigen en heeft Amazon .book, .author en .read aangevraagd. Volgens de tegenstanders is sprake van oneerlijke concurrentie als partijen dergelijke algemene domeinnaamextensies beheren.

In totaal zijn bijna 2.000 aanvragen bij ICANN ingediend, de organisatie die topleveldomeinen beheert en kan toewijzen aan bedrijven. Op 23 april wordt de definitieve lijst bekendgemaakt.
Kritiek op nieuwe domeinnaamextensies Google en Amazon
 
 
 
 
Boete van half miljard euro voor Microsoft
 
Microsoft heeft van de Europe Commissie een boete van 561 miljoen euro gekregen omdat het bedrijf zich niet aan de afspraak gehouden heeft om een browserkeuze in Windows 7 aan te bieden. Microsoft zou de gebruiker een scherm moeten tonen zodat zelf een browser gekozen kan worden, maar in plaats daarvan installeert Microsoft zijn eigen browser Internet Explorer standaard op computers die gebruikmaken van Windows.

In 2008 kreeg Microsoft ook al een boete opgelegd vanwege het niet delen van informatie met concurrenten. Destijds ging het om een bedrag van 900 miljoen euro.
Boete van half miljard euro voor Microsoft
 
 
 
 
Volvo voorziet auto's van Spotify-muziek
 
Alle nieuwe modellen van Volvo worden voorzien van de streaming muziekdienst Spotify. De muziekfunctionaliteit wordt aangestuurd middels spraakbesturing. De muziek wordt via internet gedownload met behulp van een dongle of mobiele telefoon.

Het systeem werkt op basis van Android en is vanaf mei beschikbaar. Dankzij de spraakbesturing kan de bestuurder muziek afspelen door bijvoorbeeld de naam van een artiest te noemen. Eerder maakte Spotify bekend dat dergelijke functionaliteit ook bij modellen van Ford geïntegreerd wordt.
Volvo voorziet auto's van Spotify-muziek
 
 
 
 
Google demonstreert apps voor Google Glass
 
Half maart heeft Google de eerste werkende apps voor Google Glass gedemonstreerd. Google Glass is een bril waarbij informatie op de glazen wordt geprojecteerd, wat allerlei nieuwe functies mogelijk maakt.

Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om Chinese tekst voor te laten lezen waarbij dit alleen voor de gebruiker van Glass hoorbaar is, zodat hij dit kan herhalen. Verder is het mogelijk om elk uur het belangrijkste nieuws in het kort in beeld te krijgen. Ook verschijnt een notificatie als een nieuwe e-mail is binnengekomen. Verder kunnen foto's worden gemaakt om bijvoorbeeld een notitie op te slaan.
Google demonstreert apps voor Google Glass
 
 
 
 
Opgeleverde projecten
 
Hieronder presenteren we enkele projecten waaraan we onlangs hebben gewerkt.
 
 
witstennis.jpg
Website WiTS Tennis
 
De nieuwe website van WiTS Tennis beschikt over een heldere en moderne vormgeving waarin uiteraard de huisstijl van de organisatie verwerkt is. Naast informatie over de werkzaamheden en activiteiten is ook een nieuws- en foto-onderdeel opgenomen. WiTS zal regelmatig nieuwsberichten en fotoalbums toevoegen. De komende tijd wordt bovendien gewerkt aan een webwinkel.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
seisowerkvloer.jpg
Website Seiso Werkvloer
 
Seiso Werkvloer in Oirschot verzorgt opleidingen en trainingen voor schoonmaakmedewerkers. Seiso Werkvloer kan de werkzaamheden voor haar klanten op dit gebied volledig uit handen nemen, van selectie, screening, opleiding tot en met detachering. Seiso Werkvloer is onderdeel van Seiso Facilitair Advies, waarvoor Whirlwind in 2009 eveneens de website ontwikkelde.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
cch.jpg
Webwinkel Creatief Centrum Heesch
 
Creatief Centrum Heesch bestaat onder meer uit De Scrapbook Winkel en De KaartenMaak Winkel. Creatief Centrum Heesch richt zich op hobbyisten die graag bezig zijn met scrapbooking en het maken van kaarten. Op basis van een bestaande template ontwikkelde Whirlwind een webwinkel waarin veel artikelen worden aangeboden die bij deze hobby's van pas komen. Ook is een onderdeel ingericht voor Familie in Beeld, het nieuwe tijdschrift dat zich richt op de thema's familiegeschiedenis en stamboomonderzoek.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
mitland.gif
Zalenformulier Hotel Mitland
 
Begin januari is de nieuwe website van Hotel Mitland online geplaatst. Deze door Whirlwind ontwikkelde website is afgelopen maand uitgebreid met een interactief formulier waarmee de bezoeker een prijsindicatie kan opvragen voor het huren van een vergaderzaal. Hierbij worden zaken zoals het aantal personen, de dagdelen, eten en drinken, audio/video-mogelijkheden en de tafelopstelling geselecteerd. Vervolgens verschijnt een overzicht van de zalen die aan deze wensen voldoen. Tevens is het mogelijk om direct een offerte aan te vragen.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
marisln.jpg
Digitale enquête MariSLN
 
Voor de Udense kapperszaak MariSLN heeft Whirlwind onlangs een digitale enquête gerealiseerd. Hierbij wordt klanten gevraagd naar hun mening over de salon en de dienstverlening. Middels een e-mailing wordt de klanten verzocht om aan dit onderzoek deel te nemen, waarbij zij kans maken op een tegoedbon. De resultaten van de enquête zijn voor MariSLN eenvoudig te bekijken.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
vanhooff.jpg
Website-update Van Hooff Natuursteen
 
In 2010 ontwikkelde Whirlwind een nieuwe website voor Van Hooff Natuursteen in 's-Hertogenbosch. Van Hooff is gespecialiseerd in grafmonumenten en bijpassende accessoires. Op verzoek van de opdrachtgever is de website uitgebreid met een uitklapmenu en een nieuw productonderdeel. Het productassortiment wordt de komende tijd door de opdrachtgever vernieuwd. Daarna wordt de nieuwe versie online geplaatst.
 
 
 
 
adserva.jpg
Verjaardagsmail Adserva
 
Voor Adserva, specialist op het gebied van administratievoering, fiscaliteit en financieel advies, heeft Whirlwind recent een verjaardagskaart ontworpen. De digitale kaart wordt per e-mail naar klanten gestuurd op hun verjaardag. De e-mail ziet er feestelijk uit en geeft ook de naam van de ontvanger weer.
 
 
 
 
vlaggen.jpg
Vlaggen Living for All
 
Voor woonwarenhuis Living for All heeft Whirlwind nieuwe vlaggen ontworpen. Het logo van Living for All is groot op de vlag afgebeeld. Dankzij de rode achtergrond vallen de vlaggen veel meer op dan de oude vlaggen waarbij de achtergrond wit was. Bovendien is bovenaan de nieuwe vlag het logo van Woonboulevard Uden zichtbaar. De vlaggen zijn op verschillende plaatsen aan de voorzijde en zijkant van het pand geplaatst.
 
 
 
 
Klant in beeld
 
Elke nieuwsbrief zetten we één van onze relaties in de spotlight. Voor deze editie is dat de ticketsite van T-Event over Roland Garros.
 
 
rolandgarros.jpg
T-Event Roland Garros
 
T-Event verkoopt stadion- en bijbanentickets in combinatie met compleet verzorgde dagtrips voor Roland Garros, het prestigieuze tennistoernooi in Parijs. Het vervoer vindt plaats per luxe touringcar en opstappen is mogelijk in Uden en Landgraaf (Limburg). Via de door Whirlwind ontwikkelde website kunnen de dagtrips en tickets gekocht en betaald worden. Voor de dagtrip van maandag 27 mei zijn momenteel nog tickets beschikbaar.
 
bekijk dit project  »
 
www.whirlwind.nl
info@whirlwind.nl
KvK: 17142434
Vluchtoord 7
5406 XP  Uden
T 0413 352 632
F 0413 784 584
 
Wilt u Whirlwind Nieuws niet meer ontvangen? Dan kunt u zich eenvoudig afmelden.