Wordt deze nieuwsbrief onjuist weergegeven? Bekijk dan de webversie.
 
Whirlwind Internet
 
Whirlwind Nieuws #39
 
januari 2013
 
 
In deze nieuwsbrief...
 
Website Hotel Mitland Utrecht »
Whirlwind werkt aan iPad-app MailingPoint »
Woonboulevard Uden gaat ambitieuze fase in »
E-mailmarketing blijft populair en effectief »
Firefox gaat websites sneller weergeven »
Hyves gaat zich richten op kinderen »
 
Android game console OUYA slechts $99 »
Microsoft brengt nieuwe versie van Office uit »
Foto's van budget-iPhone en nieuwe iPad getoond »
YouTube komt met betaalde videokanalen »
Opgeleverde projecten »
Klant in beeld: Mitland Bowling Utrecht »
 
 
 
Website
Hotel Mitland Utrecht
 
Whirlwind heeft begin januari de nieuwe website van Hotel Mitland online geplaatst. De lay-out is volledig vernieuwd en dankzij de vele foto's krijgt de bezoeker een goede indruk van het hotel en de mogelijkheden. Zo beschikt Mitland ook over een restaurant, bowlingcentrum en vergaderzalen.
 
lees verder  »
header_mitland.jpg
 
 
Whirlwind werkt aan iPad-app MailingPoint
 
Sinds een aantal weken werken we aan de ontwikkeling van een iPad-app voor MailingPoint, de webapplicatie waarmee onze klanten digitale mailings versturen. De app is bedoeld om e-mailadressen te verzamelen en zodoende het adressenbestand uit te breiden. Via de app kan een gebruiker zich eenvoudig aanmelden en is het voor de klant mogelijk het uiterlijk middels kleuren, afbeeldingen en desgewenst video aan te passen.

De MailingPoint-app is ontworpen voor bedrijven die over een toonbank, balie of receptie beschikken, bijvoorbeeld winkels en horecagelegenheden. Naast de app bieden we een fraaie behuizing aan zodat de tablet op een representatieve en solide wijze bevestigd kan worden. In onze volgende nieuwsbrief leest u meer over de MailingPoint-app en de mogelijkheden.
Whirlwind werkt aan iPad-app MailingPoint
 
 
 
 
balk_mailingpoint.jpg
 
 
 
 
Woonboulevard Uden gaat ambitieuze fase in
 
In onze vorige nieuwsbrief schreven we over het promotieplan dat Whirlwind voor de Udense woonboulevard heeft opgesteld en eind december in het gemeentehuis van Uden aan de betrokken winkeliers heeft gepresenteerd. Dit plan heeft als doel om de woonboulevard beter op de kaart te zetten. Hiervoor is een aantal zaken voorgesteld en uitgewerkt, waaronder een herkenbare huisstijl, een informatieve website met mobiele versie en krantenadvertenties met berichten van de deelnemende winkels.

Inmiddels is de Stichting Woonboulevard Uden opgericht en heeft een groot deel van de winkeliers zich bij dit initiatief aangesloten. Bovendien is de website inmiddels online en zijn de eerste 3 advertentierondes en gezamenlijke koopzondagen een feit.

Afgelopen week heeft de gemeente goedkeuring gegeven voor de grote objecten die in het plan voorkomen. De 3 iconen uit het logo (de fauteuil, de bloempot en de tafellamp) worden in grote vorm op de 3 rotondes van de woonboulevard geplaatst. Middels deze 3 meter hoge objecten wordt het gebied aangekleed en wordt tevens het productaanbod op ludieke wijze gecommuniceerd. René Klarenaar van Arto Kima heeft de objecten ontworpen en schaalmodellen gemaakt. De uiteindelijke objecten worden door De La Roy Isolatie & Design in EPS vervaardigd en in april op de Udense woonboulevard geplaatst.

Ook in de media zijn de activiteiten van Woonboulevard Uden niet onopgemerkt gebleven. Zo verschenen artikelen in het Brabants Dagblad, op Kliknieuws (de lokale nieuwswebsite van Uden en omgeving) en op de website van Gemeente Uden. Verder besteedde de lokale TV- en radiozender SkyLine in haar journaal aandacht aan de plannen. Volg de links voor meer informatie.
Woonboulevard Uden gaat ambitieuze fase in
 
 
 
 
balk_wbu.jpg
 
 
 
 
E-mailmarketing blijft populair en effectief
 
Met de komst van sociale media zoals Twitter en Facebook werd aangenomen dat e-mailmarketing op de achtergrond zou geraken. Uit recent onderzoek blijkt echter dat e-mailmarketingacties vaak effectiever zijn dan acties op sociale media als wordt gekeken naar de extra omzet die is gegenereerd. Dit komt onder meer doordat de inhoud van e-mailmarketingberichten steeds vaker en beter op de interesses van de ontvanger wordt afgestemd.

Dat e-mailmarketing onverminderd populair en effectief is, komt ook doordat gebruikers dankzij mobiele telefoons en tablets vaker hun e-mail controleren dan voorheen. Het is dan ook aan te raden zo veel mogelijk e-mailadressen van uw klanten te verzamelen en deze indien mogelijk te segmenteren in doelgroepen.
 
 
 
 
Firefox gaat websites sneller weergeven
 
Mozilla gaat in de toekomstige versies van haar browser Firefox ervoor zorgen dat webpagina's sneller op het beeldscherm verschijnen. Eigenlijk neemt het laden na deze aanpassing meer tijd in beslag, maar aangezien het resultaat sneller verschijnt, wordt de website gevoelsmatig sneller geladen. Dit wordt mogelijk gemaakt door bepaalde onderdelen apart van de afbeeldingen en video's te laden en deze alvast weer te geven.

Dankzij deze aanpassing zou de gevoelsmatige snelheidswinst op zo'n 30 procent liggen. Als naar de volledige laadtijd wordt gekeken, komt de webpagina slechts 5 procent langzamer binnen. Mogelijk wordt deze nieuwe methode gerealiseerd in Firefox 20; thans is versie 17 actueel.
Firefox gaat websites sneller weergeven
 
 
 
 
Hyves gaat zich richten op kinderen
 
In de loop van 2013 gaat de Nederlandse social media site Hyves zich meer richten op kinderen. Hyves is veel gebruikers in de leeftijdsgroep van 20 tot 40 jaar kwijtgeraakt, voornamelijk aan Facebook. Hyves wil zich nu richten op de grote groep gebruikers van 20 jaar en jonger. Vaak komt die doelgroep via Hyves voor het eerst in contact met sociale media. Ongeveer de helft van de totale Nederlandse jeugd heeft een profiel op Hyves.

Er is nog niet bekendgemaakt wat Hyves gaat ondernemen om de gewenste doelgroep nog meer aan zich te binden. Er wordt in ieder geval nadrukkelijk gekeken naar games.
Hyves gaat zich richten op kinderen
 
 
 
 
Android game console OUYA slechts $99
 
OUYA is een nieuwe spelcomputer die gebruikmaakt van het gratis besturingssysteem Android van Google. De gameconsole is totstandgekomen via Kickstarter, een crowdfundingwebsite waarbij een grote groep mensen geld bij elkaar brengt om een veelbelovend project mogelijk te maken. De Android-console wordt geleverd met een gamecontroller, maar het apparaat kan ook overweg met de controller van de Xbox 360, PlayStation 3 en Nintendo Wii.

De OUYA wordt tevens aangeboden als een media-streamer. Het apparaat is in staat om films van HD-kwaliteit via een draadloos netwerk naar een TV te sturen. In Amerika is de console vanaf maart te koop voor $99; in Europa is de prijs waarschijnlijk €99.
 
 
 
 
Microsoft brengt nieuwe versie van Office uit
 
Eind januari heeft Microsoft de nieuwe versie van Office uitgebracht. Het gaat om Office 2013 en Office 365. Office 2013 is het standaardpakket en bestaat uit de programma's Word, Excel, PowerPoint en OneNote. Het pakket kan op slechts één computer geïnstalleerd worden.

Office 365 bestaat uit cloudopslag via Skydrive, maandelijks 60 belminuten op Skype en toegang tot de programma's Word, Excel, PowerPoint, Outlook en Office on Demand. Deze diensten kunnen met het Office 365-abonnement op 5 apparaten zoals computers en tablets worden gebruikt, alsmede 5 mobiele apparaten.
Microsoft brengt nieuwe versie van Office uit
 
 
 
 
Foto's van budget-iPhone en nieuwe iPad getoond
 
De website iLounge heeft begin februari beelden getoond van een budget-iPhone. Er zijn al langer geruchten dat Apple werkt aan een goedkopere versie van de iPhone die met name in China voor extra verkopen moet zorgen. Aan de foto's is te zien dat de goedkope iPhone uiterlijke eigenschappen heeft van eerdere Apple-producten. Het budgetmodel krijgt naar verluidt een 4-inch-scherm.

Op 9to5mac.com zijn foto's van de mogelijke opvolger van de iPad verschenen. De site meldt in dit bericht dat de echtheid van de foto's niet bevestigd kon worden. De nieuwe iPad krijgt mogelijk het ontwerp van de huidige iPad Mini; de tablet wordt zodoende een stuk dunner en krijgt een smallere rand rondom het scherm.
 
 
 
 
YouTube komt met betaalde videokanalen
 
Videowebsite YouTube gaat in de toekomst mogelijk betaalde kanalen aanbieden. Op deze manier zou het voor producenten van video's interessanter moeten worden om materiaal op YouTube te plaatsen. Er wordt gedacht aan vergoedingen tussen de 1 en 5 dollar per maand. YouTube wil in de toekomst mogelijk ook live streams van evenementen tegen betaling aanbieden.

De verwachting is dat de eerste YouTube-kanalen in het tweede kwartaal van dit jaar een vergoeding aan haar kijkers zullen vragen. Het gaat daarbij waarschijnlijk om kanalen die met exclusief materiaal een groot aantal kijkers op YouTube trekken.
YouTube komt met betaalde videokanalen
 
 
 
 
Opgeleverde projecten
 
Hieronder presenteren we enkele projecten waaraan we onlangs hebben gewerkt.
 
 
mitland.jpg
Website Hotel Mitland Utrecht
 
De viertalige website van Mitland Hotel Utrecht beschikt over een transparante vormgeving waarin de foto's een belangrijke rol spelen. Hierdoor krijgt de bezoeker een goede indruk van de faciliteiten en de unieke groene omgeving. Via de site worden ook de uitgebreide mogelijkheden van de vergader- en congresruimtes behandeld. Bovendien zijn via de website van het hotel ook de eerder door ons ontwikkelde websites van het restaurant en de bowlingbanen van Mitland bereikbaar.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
mitland-versies.jpg
 
 
 
 
vulpes.jpg
Website Vulpes Advocaten
 
Voor Vulpes Advocaten heeft Whirlwind onlangs een nieuwe website ontwikkeld. Dit Amsterdamse advocatenkantoor is gespecialiseerd in vastgoedrecht, verbintenissenrecht, procesrecht, incasso's, beslagleggingen en faillissementsaanvragen. Op de website worden de verschillende werkgebieden behandeld en worden de advocaten persoonlijk voorgesteld. De juridische columns van mr. drs. Willem Vos die op BNR Nieuwsradio worden uitgezonden, kunnen bovendien via de website worden beluisterd.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
sparringpower.jpg
Website Sparring Power
 
Sparring Power uit Amsterdam helpt MKB-ondernemers bij financieringskwesties, bijvoorbeeld bij de aanvraag van een financiering voor de realisatie van een bedrijfsplan. Als voormalig zakelijk bankier spreekt Michiel Werkman van Sparring Power de taal van ondernemers én financiers en kan zodoende in dit soort situaties een belangrijke rol spelen.
De website geeft een uitgebreid beeld van de werkzaamheden en aan de hand van handzame stappenplannen wordt uitgelegd wat Sparring Power in verschillende situaties voor haar relaties kan betekenen.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
wbu_site.jpg
Website Woonboulevard Uden
 
Stichting Woonboulevard Uden heeft Whirlwind gevraagd een promotieplan op te stellen om de Udense woonboulevard beter te presenteren. Een van de voorgestelde zaken om dat te bereiken is een informatieve website. Op de site wordt Woonboulevard Uden gepresenteerd, is te zien welke winkels zijn aangesloten bij dit initiatief, kan de laatste advertentie met aanbiedingen worden geraadpleegd en zijn de openingstijden en koopzondagen vermeld. Verder is een nieuwsonderdeel, een contactpagina en een routebeschrijving opgenomen. Binnenkort wordt de site verder uitgebreid, onder andere met een interactieve plattegrond en meer aandacht voor de sociale media.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
wbu_advertentie.jpg
Krantenadvertenties Woonboulevard Uden
 
Voorafgaand aan de koopzondagen van Woonboulevard Uden, die 2 maal per maand plaatsvinden, worden op dinsdag en woensdag advertenties in een aantal kranten geplaatst. In de grote advertentie die onder meer in het Udens Weekblad wordt gepubliceerd, komen naast informatie over de woonboulevard ook berichten van deelnemende winkels aan bod. Het gaat hierbij meestal om productaanbiedingen. Whirlwind inventariseert per ronde welke winkeliers hieraan meedoen en verzorgt vervolgens de opmaak van de krantenadvertentie.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
wbu_banner.jpg
Internetbanner Woonboulevard Uden
 
Naast de krantenadvertenties wordt door Woonboulevard Uden ook op internet geadverteerd. Het gaat hierbij om een banner op Kliknieuws, de veelbezochte nieuwswebsite van Uden en omgeving. In deze banner komen dezelfde berichten als in de krantenadvertentie naar voren. Elke winkel is zodoende een aantal seconden met haar eigen aanbieding in beeld. Door op deze uitingen te klikken, bezoekt de gebruiker de website van de betreffende winkel.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
Klant in beeld
 
Elke nieuwsbrief zetten we één van onze relaties in de spotlight. Voor januari is dat Mitland Bowling Utrecht.
 
 
mitlandbowling.jpg
Mitland Bowling Utrecht
 
Dit jaar bestaat Mitland Bowling Utrecht 40 jaar. Het bowlingcentrum opende in 1973 haar deuren en bestond destijds uit 12 banen en een fondue- / steengrillrestaurant. In 2006 maakte het gebouw plaats voor een geheel nieuw bowlingcentrum en werd een modern Music Thrill Vision System geïnstalleerd. Muziek, video en lichteffecten zorgen voor een unieke beleving tijdens het bowlen. In 2012 ontwikkelde Whirlwind de website van Mitland Bowling. De site geeft een impressie van het bowlingcentrum en haar faciliteiten en tevens komen de verschillende arrangementen en acties aan bod.
 
bekijk dit project  »
 
www.whirlwind.nl
info@whirlwind.nl
KvK: 17142434
Vluchtoord 7
5406 XP  Uden
T 0413 352 632
F 0413 784 584
 
Wilt u Whirlwind Nieuws niet meer ontvangen? Dan kunt u zich eenvoudig afmelden.