Internetnieuws

Bol.com: voor het eerst meer kerstverkopen dan met Sint

De bekende webwinkel Bol.com heeft in haar 13-jarig bestaan voor het eerst meer bestellingen ontvangen voor Kerst dan tijdens de Sinterklaas-periode. In de aanloop naar Kerst nam de omzet met 35 procent toe. Bovendien waren de kerstcadeaus over het algemeen prijziger dan de Sinterklaascadeaus. De ommezwaai is opmerkelijk aangezien Sinterklaas voorheen een stuk populairder was dan de Kerstman. Dit is wellicht iets voor (web)winkels om volgend jaar rekening mee te houden.

Lees verder

Online merken winnen sterk aan bekendheid

Nederlanders hechten traditiegetrouw erg aan bekende Hollandse merken. Er is echter wel sprake van een verschuiving: online merken worden steeds bekender en kunnen dan ook op veel trouwe klanten rekenen. Uit de top 100 van onmisbare merken, gepubliceerd door Eurib, blijkt dat Hema het meest onmisbare merk is, gevolgd door Kruidvat. Opvallend is dat Bol.com als online merk de derde positie inneemt en daarbij Blokker verslaat. Andere hoog genoteerde online merken zijn iDEAL, Buienradar, Nu.nl, Gmail en YouTube.

Lees verder

Online kopers bezoeken ook weer 'echte' winkels

Volgens onderzoek van ABN AMRO is de stijgende tendens van puur online kopen tot stilstand gekomen. Volgens de bank is internet ideaal om producten te zoeken, maar bedrijven die hun zaakjes online én offline in orde hebben, hebben de toekomst. Uit het onderzoek blijkt namelijk dat mensen die momenteel via internet kopen, aangeven dat zij in de toekomst ook vaker de 'echte' winkel zullen opzoeken. Een andere ontwikkeling is dat de mening van anderen zwaar telt bij het uitkiezen van een product. Deze meningen van derden zijn bijvoorbeeld eenvoudig op te zoeken via productvergelijkingssites, wat reeds door 1 op de 3 kopers wordt gedaan. Volgens de bank zal dit aantal in de toekomst zeker verder toenemen.

Lees verder

Webwinkels verwachten goede kerstverkoop

Uit onderzoek van prijsvergelijker Kelkoo en het Centre for Retail Research blijkt dat Nederlandse internetgebruikers dit jaar voor het eerst meer dan 1 miljard euro zullen uitgeven aan producten voor de decembermaand. Dat betekent een toename van bijna 10 procent ten opzichte van het jaar ervoor. De stijging in andere landen is daarentegen groter, namelijk bijna 20 procent in het Verenigd Koninkrijk en meer dan 12 procent in Frankrijk, Denemarken, Duitsland en Noorwegen.

Lees verder

Nu ook realtime rapporten in Google Analytics

Veel websites zijn voorzien van een bezoekersteller van Google Analytics. Dankzij deze gratis dienst krijgen eigenaren van websites uitgebreid inzicht in het gebruik van de website. Sinds kort is het mogelijk om ook realtime-rapporten te raadplegen. Zodoende kunt u zien wat er op dat moment op uw website gebeurt. Om dit mogelijk te maken, worden de rapporten continu door Google bijgewerkt. Elke pageview is enkele seconden later in uw rapporten terug te zien. U vindt deze realtime-rapporten op het tabblad 'Startpagina' van uw Analytics-account.

Lees verder

Nieuwsbrief

Whirlwind geeft een digitale nieuwsbrief uit om haar relaties te informeren over ontwikkelingen op internetgebied en nieuws over Whirlwind in het bijzonder. Uiteraard gaan wij zorgvuldig met uw e-mailadres om. Meer informatie op het gebied van privacy vindt u in ons privacybeleid.

Meer over onze nieuwsbrief