Internetnieuws

80% Europeanen gebruikt mobiel internet

Bijna 80% van alle internetgebruikers in de Europese Unie surft op internet via zijn smartphone. Uit cijfers van Eurostat blijkt dat Nederland met 88% tot de top van mobiele gebruikers in Europa behoort. Spanje staat op de eerste plaats: 93% van de Spaanse bevolking gebruikt een mobiel apparaat, zoals een smartphone of tablet, om het wereldwijde web te bezoeken.

Lees verder

EU wil tracking cookies standaard blokkeren

De Europese Commissie heeft het voornemen om zogenaamde tracking cookies automatisch te blokkeren in Europese browsers. Cookies zijn kleine tekstbestanden die door websites op de computer van een gebruiker worden geplaatst om bijvoorbeeld de gebruiker op verschillende sites te kunnen volgen, onder andere voor het weergeven van gerichte advertenties. De EU wil dat browsermakers het mogelijk maken om volg-cookies standaard te blokkeren.

Lees verder

Apple introduceert iPhone 7

Begin september heeft Apple de iPhone 7 geïntroduceerd. Het nieuwe toestel lijkt sterk op zijn voorganger, maar beschikt over een nieuwe camera, is waterbestendig en bevat geen koptelefoonpoort meer. In plaats daarvan ziet Apple graag dat iPhone-gebruikers verbinding maken met Bluetooth-koptelefoons of oordopjes met een Lightning-poort.

Lees verder

Apple vernieuwt Apple Watch

Naast de nieuwe iPhones heeft Apple ook een nieuwe versie van de Apple Watch gepresenteerd. De Apple Watch Series 2 heeft hetzelfde uiterlijk als de eerste versie, maar is voorzien van een 50% snellere dual-core chip en ook de grafische prestaties zijn met 50% toegenomen. Daarnaast is het horloge nu tot een diepte van 50 meter waterdicht en beschikt het apparaat over een feller scherm dat beter in vol zonlicht af te lezen is.

Lees verder

Google start collectief tegen slechte banners

Op een advertentiebeurs in Duitsland heeft Google half september de organisatie 'Coalition for Better Ads' gelanceerd. Deze organisatie, bestaande uit adverteerders en uitgevers, strijdt tegen slecht reclamegebruik. De coalitie gaat advertenties op verschillende criteria beoordelen, zoals het formaat, het dataverbruik en in welke mate bezoekers achteraf gevolgd worden.

Lees verder