Internetnieuws

Tim Berners-Lee: gebruikersdata decentraal opslaan

Tim Berners-Lee is de bedenker en grondlegger van het wereldwijde web. In 1990 werkte hij als consultant / software engineer bij CERN in Zwitserland. Daar bedacht hij hypertekst (tekst voorzien van verwijzingen) en combineerde hij dit met het internet. Hij schreef de eerste webbrowser en startte de eerste webserver. De internetpionier heeft onlangs Inrupt opgericht, een start-up die ervoor wil zorgen dat data van gebruikers voortaan decentraal wordt opgeslagen en niet bij elke website apart, zoals momenteel het geval is.

Lees verder

Games geschikt voor Nederlandse adverteerders

In een rapport over de media- en entertainmentsector schrijft PwC dat er veel mogelijkheden zijn voor adverteerders om te adverteren in games. Aangezien veel mensen die games spelen niet bereikbaar zijn via de traditionele media, liggen er veel mogelijkheden om deze doelgroep via games te bereiken. De verwachting is dat games in 2018 goed zijn voor een omzet van 1 miljard euro en dat dat bedrag in toekomst verder stijgt.

Lees verder

Update Google Maps: gevolgen voor uw website

Het is niet langer kosteloos om Google Maps in eigen websites te integreren. Veel websites beschikken op bijvoorbeeld de contactpagina over een 'embedded' Google Maps-kaart. Sinds afgelopen zomer is het verplicht om zo'n interactieve kaart te koppelen aan een Google API-account dat voorzien is van een betaalmogelijkheid via creditcard of bankrekening. Gebruikers krijgen gratis een tegoed van $200. Zodra die limiet bereikt is, bijvoorbeeld door veel weergaven, brengt Google voortaan kosten in rekening.

Lees verder

Onze verwerkersovereenkomst al geretourneerd?

Eén van de onderdelen van de nieuwe privacywetgeving is dat overeenkomsten met gegevens­verwerkers moeten worden gesloten. Dit is nodig indien een ander bedrijf de persoonsgegevens van bijvoorbeeld uw klanten of medewerkers verwerkt. Indien u bij ons uw website host, verwerken wij in technisch opzicht bijvoorbeeld de contactformulieren die door bezoekers van uw website worden verzonden.

Lees verder

Is uw bedrijf inmiddels AVG-proof?

Op 25 mei 2018 is de nieuwe Europese privacywetgeving in werking getreden. Deze wetgeving wordt aangeduid met de term 'AVG' (Algemene Verordening Gegevensbescherming) of 'GDPR' (General Data Protection Regulation). Vanaf die dag gelden dezelfde privacywetten in de volledige Europese Unie. Omdat sinds 1995 onder meer op technologisch vlak veel veranderd is, is deze nieuwe wetgeving opgesteld om de privacy van personen beter te beschermen, zowel online als offline.

Lees verder