Woonboulevard Uden gaat ambitieuze fase in

In onze vorige nieuwsbrief schreven we over het promotieplan dat Whirlwind voor de Udense woonboulevard heeft opgesteld en eind december in het gemeentehuis van Uden aan de betrokken winkeliers heeft gepresenteerd. Dit plan heeft als doel om de woonboulevard beter op de kaart te zetten. Hiervoor is een aantal zaken voorgesteld en uitgewerkt, waaronder een herkenbare huisstijl, een informatieve website met mobiele versie en krantenadvertenties met berichten van de deelnemende winkels.

Inmiddels is de Stichting Woonboulevard Uden opgericht en heeft een groot deel van de winkeliers zich bij dit initiatief aangesloten. Bovendien is de website inmiddels online en zijn de eerste 3 advertentierondes en gezamenlijke koopzondagen een feit.

Afgelopen week heeft de gemeente goedkeuring gegeven voor de grote objecten die in het plan voorkomen. De 3 iconen uit het logo (de fauteuil, de bloempot en de tafellamp) worden in grote vorm op de 3 rotondes van de woonboulevard geplaatst. Middels deze 3 meter hoge objecten wordt het gebied aangekleed en wordt tevens het productaanbod op ludieke wijze gecommuniceerd. René Klarenaar van Arto Kima heeft de objecten ontworpen en schaalmodellen gemaakt. De uiteindelijke objecten worden door De La Roy Isolatie & Design in EPS vervaardigd en in april op de Udense woonboulevard geplaatst.

Ook in de media zijn de activiteiten van Woonboulevard Uden niet onopgemerkt gebleven. Zo verschenen artikelen in het Brabants Dagblad, op Kliknieuws (de lokale nieuwswebsite van Uden en omgeving) en op de website van Gemeente Uden. Verder besteedde de lokale TV- en radiozender SkyLine in haar journaal aandacht aan de plannen. Volg de links voor meer informatie.