Whirlwind ontwikkelt HTML 5 game 'Cargo Challenge'

In onze vrije tijd hebben we een HTML 5 spel ontwikkeld. Het gaat om een Sokoban game die we 'Cargo Challenge' hebben genoemd. Sokoban, Japans voor 'magazijnmedewerker', is een puzzelspel waarbij de speler dozen door een van bovenaf gezien doolhof moet verplaatsen. Het is de bedoeling om de dozen op de aangegeven doelen te positioneren, waarbij de dozen alleen geduwd kunnen worden. Het spel werd voor het eerst in 1982 in Japan uitgebracht en trekt in moderne versies tot op de dag van vandaag veel trouwe spelers. Cargo Challenge hebben we in HTML 5 met behulp van jQuery en CSS 3 ontwikkeld.

Het spel bevat maar liefst 90 levels die ook in het originele spel aanwezig waren. Bij de ontwikkeling hebben we rekening hebben gehouden met meerdere invoermethoden (toetsenbord, muis, touch) en verschillende schermgroottes. De game past zich volledig aan het beschikbare schermoppervlak aan zodat zowel op een smartphone, tablet als reguliere computer kan worden gespeeld.

De opzet is om het spel op meerdere platformen aan te bieden, namelijk op iOS via de App Store (iPhone en iPad), op Android via Google Play, op Mac OS via de Mac App Store en op Windows via de Windows Store. Cargo Challenge is voor 95% klaar en zullen we kosteloos aanbieden. Zodra het spel beschikbaar is om te downloaden, informeren we u hierover via onze nieuwsbrief.