Website 'Jumbo de Laak komt thuis' gelanceerd

Jumbo de Laak is een grote Jumbo-supermarkt, gevestigd in winkelcentrum Drossaard in Uden. Service, innovatie en klantvriendelijkheid staan bij Jumbo de Laak voorop. 'Jumbo de Laak komt thuis' is een nieuw concept waarbij klanten online hun boodschappen bestellen, welke door een fietskoerier van het Udense bedrijf GroenBezorgen binnen Uden worden bezorgd. Whirlwind ontwikkelde zowel de front-end als back-end van het systeem.

De website Jumbodelaak.nl is opgemaakt in de herkenbare Jumbo-huisstijl en geeft de bezoeker een goed beeld van de bezorgdienst. Op de homepage wordt het concept op een aantrekkelijke, visuele manier toegelicht. Aan de hand van een beknopte video wordt het proces van bestellen tot levering per fietskoerier in beeld gebracht. Voor verdere informatie zijn de pagina's Zo werkt het en Vragen beschikbaar.

Een bezoeker kan zich via 3 eenvoudige stappen registreren bij 'Jumbo de Laak komt thuis'. Hierbij wordt onder meer naar de locatie gekeken. Momenteel worden alle adressen in Uden geaccepteerd, namelijk de postcodes 5401 tot en met 5406. Na de registratie kan de klant inloggen en kan hij één of meerdere boodschappenlijstjes opstellen. De producten worden op een boodschappenlijstje geplaatst door de velden handmatig in te vullen of door de zoekmachine te gebruiken, welke zoekt binnen het volledige Jumbo-assortiment. Met de zoekmachine kan zowel op productnaam als producttype gezocht worden, bijvoorbeeld 'pindakaas' of 'vleeswaren'. Zodra de klant tevreden is over zijn boodschappenlijstje, kunnen de producten besteld worden, waarbij onder meer de gewenste datum en bezorgronde worden opgegeven. Momenteel worden op maandag tot en met vrijdag 2 bezorgrondes aangeboden: van 13:00 tot 15:00 uur en van 18:00 tot 20:00 uur. De klant dient de bestelling minimaal 4 uur voorafgaand aan de start van de bezorgronde via de website door te geven.

Via het inloggedeelte kan de klant verder zijn bestelgeschiedenis bekijken, het eigen profiel en wachtwoord wijzigen en de bezorgadressen beheren. Voor elk account kunnen meerdere adressen worden ingevoerd, bijvoorbeeld het woonadres, werkadres en het adres van de ouders.

Middels het beheerprogramma dat Whirlwind ontwikkeld heeft, kan Jumbo de Laak de bestellingen op eenvoudige wijze verwerken. Via het dashboard is informatie over de afgelopen 4 weken, de huidige week en de komende 4 weken in één oogopslag zichtbaar, zowel in tabelvorm als middels een grafiek. De bestellingen worden op iPads verwerkt, die bevestigd zijn aan speciale winkelwagens. Op de iPads wordt het beheerprogramma geopend om de producten van een bestelling één voor één te pakken, af te vinken en te scannen. Zodra een bestelling volledig is verzameld, kan via het beheerprogramma een pakbon geprint worden, evenals één of meerdere stickers voor de kratten en koeltassen. Verder is een overzicht beschikbaar van de klanten en kunnen de aanbiedingen beheerd worden, inclusief productfoto's.

Deze opdracht is in samenwerking met Clap en GroenBezorgen gerealiseerd.