CourierPoint uitgebreid met postrapportages

Sinds 2019 werkt Whirlwind aan CourierPoint, een software-oplossing voor koeriersbedrijven. Via deze webapplicatie kunnen koeriersbedrijven hun routes, ritten en koeriers beheren. Sinds maart dit jaar kan ook de post- en pakketverwerking via CourierPoint worden uitgevoerd. Vanaf nu is het bovendien mogelijk om rapportages van de post- en pakketverwerking op te vragen, zowel per verzendpartner als per klant.

Aan de hand van zo'n rapportage kan bijvoorbeeld een klant precies zien hoeveel enveloppen en pakketten zijn bedrijf in een bepaalde periode heeft verzonden, inclusief de bijbehorende details zoals gewicht, land van bestemming en (staffel)tarief.

Fietskoeriersbedrijf Groenbezorgen in Uden is de eerste gebruiker van het rapportage-onderdeel. Afgelopen maand hebben de klanten van Groenbezorgen voor het eerst de PDF-rapportages van CourierPoint bij hun factuur ontvangen. Aan de hand van deze specificatie kan de klant precies bekijken hoe de factuur tot stand is gekomen.