Beschikt uw website al over een mobiele versie?

Rond 21 april heeft Google haar zoekalgoritme stevig aangepast. Als een gebruiker op zijn smartphone zoekt, worden websites met een mobiele versie vanaf deze week hoger weergegeven dan websites die niet over zo'n geoptimaliseerde weergave beschikken. Dit kan grote gevolgen hebben voor websites die niet geoptimaliseerd zijn voor weergave op kleine schermen: zij zullen minder verkeer ontvangen. De zoekresultaten op reguliere computers en tablets zijn overigens onveranderd gebleven.

Via uw statistiekenpakket zoals Google Analytics kunt u zien welk deel van uw bezoekers uw website op een smartphone bekijkt. Afhankelijk van het type website en bedrijf kan dit aandeel tussen de 10% of zelfs meer dan 50% liggen. Zodoende raden we websites met een behoorlijk aandeel mobiele bezoekers sterk aan een mobiele versie toe te voegen. De afgelopen tijd hebben we verschillende bestaande sites van onze klanten voorzien van een mobiele versie.

Heeft u hierin ook interesse? Neem dan vrijblijvend contact met ons op om geen bezoekers en potentiële klanten mis te lopen.