E-mail is een uitstekend medium om klanten op de hoogte te houden van uw producten en/of diensten. Het resultaat van e-mailings is goed meetbaar, u kunt precies zien waarin uw doelgroep interesse heeft, de verzendkosten zijn laag en u kunt inspelen op de actualiteit.
Middels digitale mailings kunt u bijvoorbeeld acties of andere aanbiedingen naar uw doelgroep communiceren. Voor het bereiken van een hoge respons is het raadzaam uw klanten in segmenten in te delen. Een op de ontvanger afgestemde nieuwsbrief is namelijk een uitstekende manier om nieuwe producten en/of diensten gericht onder de aandacht te brengen en herhaalaankopen te bewerkstelligen.
Met de komst van sociale media zoals Facebook en Twitter werd aangenomen dat e-mailmarketing op de achtergrond zou raken. Uit onderzoek blijkt echter dat e-mailmarketingacties vaak effectiever zijn dan acties op sociale media als wordt gekeken naar de extra omzet die is gegenereerd. Dit komt onder meer doordat de inhoud van e-mailmarketingberichten steeds vaker en beter op de interesses van de ontvanger wordt afgestemd.
Dat e-mailmarketing onverminderd populair en effectief is, komt ook doordat gebruikers dankzij mobiele telefoons en tablets vaker hun e-mail controleren dan voorheen. Het is dan ook aan te raden zo veel mogelijk e-mailadressen van uw klanten te verzamelen en deze indien mogelijk te segmenteren in doelgroepen.
Voor onze opdrachtgevers ontwikkelen wij zowel nieuwsbriefsjablonen als e-mailhandtekeningen. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.
Hieronder treft u enkele referenties aan van projecten die wij hebben uitgevoerd op het gebied van e-mailings. Zie het onderdeel Referenties voor meer voorbeelden.
Whirlwind geeft een digitale nieuwsbrief uit om haar relaties te informeren over ontwikkelingen op internetgebied en nieuws over Whirlwind in het bijzonder. Uiteraard gaan wij zorgvuldig met uw e-mailadres om. Meer informatie op het gebied van privacy vindt u in ons privacybeleid.
Meer over onze nieuwsbrief