Wordt deze nieuwsbrief onjuist weergegeven? Bekijk dan de webversie.
 
Whirlwind Internet
 
Whirlwind Nieuws #35
 
september 2012
 
 
In deze nieuwsbrief...
 
Website Van de Ven Beveiliging / Events »
Whirlwind factureert voortaan alleen per e-mail »
BTW-verhoging in websites doorgevoerd »
Winkelunit bij Living for All vernieuwd »
Google viert 14de verjaardag »
Veel wetswijzigingen voor webwinkels in aantocht »
Windows 7 populairste OS ten koste van XP »
Rabobank neemt online betaaldienst MyOrder over »
 
CoolBlue bezorgt op zelfde dag van bestelling »
Apple introduceert iPhone 5; storm bij introductie »
Google StreetView bevat nu ook onderwaterfoto's »
Wat betekent de komst van Amazon Nederland? »
Bereid uw website voor op Sinterklaas en Kerst »
20% van online kerstinkopen via mobiel apparaat »
Lopende projecten »
Klant in beeld: Autoschade Leo Brans »
 
 
 
Website
Van de Ven Beveiliging
 
De website van Van de Ven presenteert de verschillende werkzaamheden van dit beveiligingsbedrijf uit Uden. Het gaat hierbij om bedrijfsbeveiliging, receptie- en telefoondiensten en beveiliging bij evenementen. Verder is voor klanten een inloggedeelte opgenomen.
 
lees verder  »
header_vandeven.jpg
 
 
Whirlwind factureert voortaan alleen per e-mail
 
Vanaf de start van het laatste kwartaal van 2012 (1 oktober) versturen we onze facturen alleen nog per e-mail naar onze opdrachtgevers. Reeds lange tijd worden de facturen van Whirlwind per e-mail verstuurd, maar wel in combinatie met een geprinte kopie per post. Aangezien steeds meer bedrijven met papierloze administraties werken, is de tijd rijp om alleen digitaal te factureren.

Mocht u een op papier afgedrukte kopie van de factuur per post op prijs stellen, dan kunt u dit aan ons kenbaar maken. Vervolgens zorgen wij ervoor dat u onze facturen zowel per e-mail als per post blijft ontvangen.
Whirlwind factureert voortaan alleen per e-mail
 
 
 
 
BTW-verhoging in websites doorgevoerd
 
Het zal u niet ontgaan zijn: vanaf 1 oktober is het BTW-tarief van 19% verhoogd naar 21%. Zoals we in onze vorige nieuwsbrief schreven, heeft dit uiteraard ook gevolgen voor websites waarop dit tarief wordt weergegeven en/of in berekeningen wordt gebruikt.

Afgelopen week hebben we de door ons ontwikkelde websites hierop nagelopen en zijn waar nodig wijzigingen aangebracht. Heeft u een website waarop nog het oude tarief wordt weergegeven? Dan raden we u aan deze zo snel mogelijk te (laten) bijwerken.
BTW-verhoging in websites doorgevoerd
 
 
 
 
Winkelunit bij Living for All vernieuwd
 
In september is onze winkelunit bij woonwarenhuis Living for All vernieuwd. De indeling van de winkelruimte is veranderd en de muren zijn geverfd in twee toepasselijke kleuren. In de twee aaneengesloten ruimtes verkopen we bouwspeelgoed van BanBao (dezelfde producten als in onze webwinkel ToyBricks.nl) en designafvalbakken en pedaalemmers van verschillende merken.

Dankzij de nieuwe presentatie zijn de producten beter gescheiden en komen ze beter tot hun recht. Binnenkort wordt ook het display met opgebouwde modellen vernieuwd. Bekijk de foto's van de vernieuwde winkelunit op onze website voor een impressie.
Winkelunit bij Living for All vernieuwd
 
 
 
 
Google viert 14de verjaardag
 
Op 27 september jongstleden vierde Google haar viertiende verjaardag. Op de homepage was die dag een chocoladetaart zichtbaar waarin het logo van Google verwerkt was. Uiteraard ontbraken de 14 kaarsjes niet.

Het internetbedrijf werd in september 1998 door Larry Page en Sergey Brin opgericht, beiden student van Stanford University. Het startkapitaal bedroeg 100.000 dollar dat afkomstig was van Andy Bechtolsheim, mede-oprichter van Sun Microsystems (nu onderdeel van Oracle). Google behoort inmiddels tot een van de meest waardevolle merken ter wereld en is 200 miljard dollar waard.
Google viert 14de verjaardag
 
 
 
 
Veel wetswijzigingen voor webwinkels in aantocht
 
Aan het einde van 2013 worden de regels voor verkoop op afstand sterk aangepast. Een belangrijke wijziging is dat bij elke bestelknop vermeld moet worden dat het om een 'bestelling met betalingsverplichting' gaat. De wet wil hiermee de consument waarschuwen dat bij het plaatsen van een bestelling een betalingsverplichting wordt aangegaan. Deze wetgeving is in Duitsland reeds op 1 augustus dit jaar ingevoerd, waar de tekst 'zahlungspflichtig bestellen' bij bestelknoppen vermeld moet zijn.
Veel wetswijzigingen voor webwinkels in aantocht
 
 
 
 
Windows 7 populairste OS ten koste van XP
 
Uit gegevens van Net Applications blijkt dat Windows 7 in augustus het meestgebruikte besturingssysteem is geworden met een aandeel van 42,8%. Windows XP, uitgekomen in 2001, volgt op een goede tweede plaats met 42,5%.

Microsoft bracht Windows 7 in oktober 2009 uit. Zodoende heeft het bijna 3 jaar geduurd voordat het nieuwe OS de eerste positie bereikte. Opmerkelijk is het grote aandeel van XP aangezien het hierbij om een inmiddels (sterk) verouderd besturingssyteem gaat. In totaal gebruikt 83% procent van de computergebruikers Windows; Mac OS van Apple moet het stellen met slechts 6,7%.
Windows 7 populairste OS ten koste van XP
 
 
 
 
Rabobank neemt online betaaldienst MyOrder over
 
Rabobank heeft de mobiele bestel- en betaaldienst MyOrder overgenomen voor een niet nader genoemd miljoenenbedrag. Met MyOrder is het mogelijk om per mobiele telefoon een bestelling te plaatsen en direct af te rekenen, bijvoorbeeld een drankje, toegangskaartje of bezorgmaaltijd. MyOrder is beschikbaar voor iPhone, Android, Windows Phone 7, Blackberry en als webversie.

Er was al eerder sprake van een samenwerking tussen MyOrder en Rabobank aangezien deze partijen vanaf 2010 werkten aan het mobiele betaalsysteem voor microbetalingen genaamd Minitix.
Rabobank neemt online betaaldienst MyOrder over
 
 
 
 
CoolBlue bezorgt op zelfde dag van bestelling
 
Webwinkelketen Coolblue, bekend van webwinkels zoals Smartphoneshop.nl, Printershop.nl en MP3shop.nl, biedt voortaan de mogelijkheid om het bestelde product op dezelfde dag als waarop de bestelling is geplaatst te ontvangen. Deze dienst wordt 'VandaagNog' genoemd en kost €17,95.

Volgens Coolblue komt deze service bijvoorbeeld van pas bij defecte apparaten, (bijna) vergeten verjaardagen of gewoon ongeduldigheid. Deze snelle bezorging wordt mogelijk gemaakt door logistiek dienstverlener Docdata en TNT Express.
CoolBlue bezorgt op zelfde dag van bestelling
 
 
 
 
Apple introduceert iPhone 5; storm bij introductie
 
Zoals verwacht introduceerde Apple onlangs de nieuwe iPhone. Voorafgaand aan de verkoopstart ontving T-Mobile 25.000 bestellingen van het nieuwe toestel. Volgens T-Mobile verliep de voorverkoop van een nieuwe telefoon nog nooit zo succesvol als met de iPhone 5. Op vrijdag 28 september ging de iPhone 5 in Nederland officieel in de verkoop en stonden honderden mensen in de rij voor de officiële Apple-winkel aan het Leidseplein in Amsterdam. Een koffieketen deelde daarbij eten en drinken uit.

Sterke punten van de nieuwe iPhone zijn de snelheid en duurzaamheid van het apparaat, de camera en het scherm.
Apple introduceert iPhone 5; storm bij introductie
 
 
 
 
Google StreetView bevat nu ook onderwaterfoto's
 
Google bracht eerder met Maps de volledige wereld in kaart, maar besteedt nu ook aandacht aan de onderwaterwereld. Voortaan zijn eveneens panoramafoto's van koraalriffen en het leven onder water te bekijken via de veelgebruikte kaartensoftware.

Hiervoor zijn onder andere het Great Barrier Reef in Australië en meerdere plaatsen in de buurt van Hawaii en de Filippijnen gefotografeerd. De bewegingsvrijheid is wel behoorlijk minder uitgebreid dan in de reguliere versie van Street View, maar desondanks is het de moeite waard om de prachtige locaties onder het wateroppervlak te bezichtigen. Google heeft aangegeven het aanbod van onderwaterbeelden in de toekomst te vergroten.
Google StreetView bevat nu ook onderwaterfoto's
 
 
 
 
Wat betekent de komst van Amazon Nederland?
 
Het hangt al lange tijd in de lucht, maar voor het einde van het jaar lijkt het dan toch te gebeuren: Amazon komt naar Nederland. Amazon is het grootste webwinkelbedrijf ter wereld (opgericht in 1994) en beschikt over veel kennis en ervaring op het gebied van e-commerce.

Ondanks dat Amazon Nederland haar deuren nog voor de feestdagen opent, richt de webwinkel zich niet specifiek op Sinterklaas en/of Kerst. In 2013 zal Amazon pas echt een rol van betekenis in Nederland spelen. Bol.com wordt als belangrijke concurrent van Amazon gezien, maar Bol.com heeft dankzij de samenwerking met Albert Heijn (Ahold) iets unieks in handen waar Amazon zich niet (direct) op zal richten.

De verwachting is dat vooral (e)boeken-, elektronica- en speelgoedwebwinkels last zullen krijgen van de concurrentie van Amazon Nederland. Amazon sluit niet uit succesvolle Nederlandse webwinkels in de toekomst te zullen overnemen.
Wat betekent de komst van Amazon Nederland?
 
 
 
 
Bereid uw website voor op Sinterklaas en Kerst
 
Wat kunnen webwinkeliers doen om zo goed mogelijk voor de dag te komen tijdens de interessante verkoopperiode voorafgaand aan Sinterklaas en Kerst? Doe iets bijzonders om op te vallen en zodoende meer te verkopen.

Zo kunt u bestellingen voorzien van inpakpapier of productverpakkingen aanpassen, een actie houden waarbij u een hoeveelheid pepernoten weggeeft op basis van het bestelbedrag en uw webwinkel in de juiste sfeer brengen middels beeldmateriaal. En voor de creatievelingen onder ons die iets ludieks willen doen: zet belangrijke teksten in uw webwinkel en ordermail op rijm om helemaal aan te sluiten op de Sinterklaas-sfeer.

Wilt u dat we u helpen bij het voorbereiden van uw website of webwinkel op de naderende Sinterklaas- en/of Kerst-periode? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Bereid uw website voor op Sinterklaas en Kerst
 
 
 
 
20% van online kerstinkopen via mobiel apparaat
 
De verwachting is dat dit jaar een groter deel van de kerstinkopen via een smartphone of tablet wordt afgehandeld, namelijk zo'n 20%. Vorig jaar lag het percentage van deze bestellingen via een mobiel apparaat nog op 7%.

Tijdens de eindejaarsperiode wordt het cadeaubudget met name uitgegeven aan kleding, schoenen, speelgoed, gadgets, elektronica en cosmetica. Aangezien er steeds meer middels smartphones en (met name) tablets online wordt gewinkeld, is het verstandig dat webwinkeliers hun websites hierop zo goed mogelijk voorbereiden.
20% van online kerstinkopen via mobiel apparaat
 
 
 
 
Lopende projecten
 
Hieronder presenteren we enkele projecten waaraan we onlangs hebben gewerkt.
 
 
vandeven.jpg
Website Van de Ven Beveiliging / Events
 
Van de Ven Beveiliging / Events uit Uden is een bekende naam in de beveiligingsbranche. Van de Ven is gespecialiseerd in bedrijfsbeveiliging, telefoon- en receptiediensten en evenementenbeveiliging. De kleurrijke website, ontwikkeld in samenwerking met 2CMORE, geeft een beeld van de verschillende werkzaamheden. Elke dienst wordt stuk voor stuk behandeld waarbij de bezoeker desgewenst contact kan opnemen of een offerte kan opvragen. De referentiepagina bevat onder meer namen van landelijke evenementen zoals Paaspop, Dance Valley en Zwarte Cross.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
elinestyling.jpg
Website Eline Styling
 
Eline Styling is gespecialiseerd in het design en de styling van etalages, showrooms, beursstands en feestzalen. Ook is het bedrijf thuis in fotostyling en interieuradvies. De kracht van Eline Styling ligt in de presentatie van producten/ruimtes op een verrassende en gepassioneerde manier.
Whirlwind ontwikkelde een volledig nieuwe website en verzorgde ook het ontwerp, in samenwerking met de opdrachtgever. Het resultaat is een frisse website die een goed beeld geeft van de werkzaamheden, mede aan de hand van eerder uitgevoerde projecten. De nieuwe site wordt op korte termijn online geplaatst.
 
 
 
 
lucassen.jpg
Website Lucassen Grondwerken
 
Lucassen Grondwerken in Wilbertoord is actief op het gebied van graafwerkzaamheden voor met name aannemingsbedrijven. Tevens verhuurt het bedrijf minigravers. Voor Lucassen Grondwerken ontwikkelde Whirlwind onlangs een nieuwe website aangezien de vorige website verouderd was. Momenteel wordt aandacht besteed aan het opstellen en plaatsen van nieuwe content, waarna de nieuwe versie van de website online zal gaan.
 
 
 
 
cadeaubon.jpg
Cadeaubon Living for All
 
Voor woonwarenhuis Living for All uit Uden hebben we een cadeaubon ontworpen inclusief de uitingen daaromheen. De cadeaubon is ideaal om te geven en leuk om te krijgen. De bon met een minimale waarde van 5 euro kan zowel in de winkel als in de webwinkel worden besteed. De ontvanger kan hierbij kiezen uit zo'n 100.000 producten; voor ieder wat wils. In de door ons vormgegeven krantenadvertenties is onlangs aandacht besteed aan deze cadeaubon. Op de website van Living for All wordt meer informatie gegeven en kan deze online gekocht worden. De door Whirlwind ontwikkelde webwinkel van Living for All ondersteunt daarnaast nu ook zowel cadeaubonnen als kortingscodes.
 
 
 
 
Klant in beeld
 
Elke nieuwsbrief zetten we één van onze relaties in de spotlight. Voor de afgelopen maand is dat Autoschade Leo Brans uit Erp.
 
 
leobrans.jpg
Autoschade Leo Brans
 
Autoschade Leo Brans is gespecialiseerd in het vakkundig en snel herstellen van schade aan auto's. Voor dit bedrijf is het pas goed als de auto weer als nieuw is. Autoschade Leo Brans is een Focwa Eurogarant erkend bedrijf en behoort tot de selecte groep van door Achmea/Interpolis geselecteerde schadeherstelbedrijven en Schadegarant Reparateurs. Het is dan ook niet vreemd dat veel eigenaren van auto's uit het hogere segment klant zijn bij Autoschade Leo Brans.
In 2008 ontwikkelde Whirlwind de website van dit schadeherstelbedrijf uit Erp.
 
bekijk dit project  »
 
www.whirlwind.nl
info@whirlwind.nl
KvK: 17142434
Vluchtoord 7
5406 XP  Uden
T 0413 352 632
F 0413 784 584
 
Wilt u Whirlwind Nieuws niet meer ontvangen? Dan kunt u zich eenvoudig afmelden.