E-mailings

E-mail is een uitstekend medium om klanten op de hoogte houden van uw producten en/of diensten. Een van de voordelen van e-mailings is dat het resultaat goed meetbaar is. U kunt precies zien waarin uw doelgroep interesse heeft. Daarnaast zijn de verzendkosten laag en u kunt inspelen op de actualiteit, bijvoorbeeld door acties of andere aanbiedingen via een nieuwsbrief te communiceren.

Voor het bereiken van een hoge respons is het raadzaam uw klanten in segmenten in te delen. Een op de ontvanger afgestemde nieuwsbrief is namelijk een uitstekende manier om nieuwe producten en/of diensten gericht onder de aandacht te brengen en herhaalaankopen te bewerkstelligen.

Social media

Met de komst van sociale media zoals Twitter en Facebook werd aangenomen dat e-mailmarketing op de achtergrond zou geraken. Uit onderzoek blijkt echter dat e-mailmarketingacties vaak effectiever zijn dan acties op sociale media als wordt gekeken naar de extra omzet die is gegenereerd. Dit komt onder meer doordat de inhoud van e-mailmarketingberichten steeds vaker en beter op de interesses van de ontvanger wordt afgestemd.

Dat e-mailmarketing onverminderd populair en effectief is, komt ook doordat gebruikers dankzij mobiele telefoons en tablets vaker hun e-mail controleren dan voorheen. Het is dan ook aan te raden zo veel mogelijk e-mailadressen van uw klanten te verzamelen en deze indien mogelijk te segmenteren in doelgroepen. Desgewenst kunt u onze iPad-app E-mail Collector bekijken aangezien dit programma u kan helpen bij het verzamelen van e-mailadressen.

Voor onze opdrachtgevers ontwikkelen wij zowel nieuwsbriefsjablonen als e-mailhandtekeningen. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.

Referenties